Hur gör jag en felanmälan?

 

Du kan göra din felanmälan genom att maila eller ringa till Kindahus, mailadress och telefonnummer finner du längre ner på sidan.
Det är Kindahus egen personal, Roger Svensson och Madelene Pettersson, som svarar när du kontaktar felanmälan.

Roger och Madelene utför alla småreparationer själva men större arbeten beställer de från någon av våra samarbetspartners.

 

SÅHÄR KONTAKTAR DU FELANMÄLAN:

Felanmälan via mail
Skicka ett mail till felanmalan@kindahus.se 

När du gör din felanmälan via mail måste du komma ihåg att ange :

  • Ditt namn
  • Din adress
  • Ditt lägenhetsnummer (finns på dörrnamnskylten)
  • Ditt telefonnummer
  • Vilket fel du vill anmäla
  • Om du har möjlighet får du gärna bifoga en bild på felet

 

Felanmälan via telefon
Ring telefonnummer 0494-792 58.
Telefonen är bemannad helgfria vardagar klockan 7.00-8.00 samt 13.00-14.00


Vissa problem som uppstår måste du som hyresgäst själv åtgärda, t. ex. rensa vattenlås och byta säkringar.

Titta gärna på våra filmer som visar hur du bäst undviker att få problem med avloppet samt hur du gör om strömmen går.

Så här rensar du vattenlåset under handfatet.

Så här rengör du golvbrunnen i badrummet

Så här undviker du stopp i köksavloppet

Så här gör du om strömmen går 


Till en del enklare ”reparationer” tillhandahåller Kindahus material.
Du är därför välkommen att hämta lysrör till fast belysning, duschslang, fläktfilter m.m. vid vårt kontor på Stora Torget 2 i Kisa när detta behöver bytas. 

 

 

 


Vill du göra en felanmälan?
E-post: felanmalan@kindahus.se
Telefon: 0494-792 58

 

Har du andra frågor om felanmälan?
Kontakta Håkan Carlzon
Telefon: 0494-792 59
E-post: hakan.carlzon@kindahus.se


 

Roger och Madelene tar hand om din felanmälan!