Hur gör jag en felanmälan?
Kindahus samarbetar med Ternstedt Invent och det är personal därifrån som tar emot din felanmälan och sedan kommer hem till dig för att titta på och göra en bedömning av hur felet som uppstått bäst kan lösas.
Efter att du gjort din felanmälan blir du kontaktad i första hand via sms av personal från Ternstedt för bokning av vilken dag och tid de kommer till dig för att påbörja åtgärdandet av felet som uppstått.
Du kan göra din felanmälan genom att maila eller ringa.
Felanmälan via mail
Skicka ett mail till felanmalan@kindahus.se
När du gör din felanmälan via mail måste du komma ihåg att ange :
- Ditt namn
- Din adress
- Ditt lägenhetsnummer (finns på dörrnamnskylten)
- Ditt telefonnummer
- Vilket fel du vill anmäla
- Om du har möjlighet får du gärna bifoga en bild på felet
Felanmälan via telefon
Ring telefonnummer 0494-792 58.
Telefonen är bemannad helgfria vardagar klockan 7.00-8.00 samt 14.00-15.00
Vissa problem som uppstår måste du som hyresgäst själv åtgärda, t. ex. rensa vattenlås och byta säkringar.
Titta gärna på våra filmer som visar hur du bäst undviker att få problem med avloppet samt hur du gör om strömmen går.
Så här rensar du vattenlåset under handfatet.
Så här rengör du golvbrunnen i badrummet
Så här undviker du stopp i köksavloppet
Till en del enklare ”reparationer” tillhandahåller Kindahus material.
Du är därför välkommen att hämta lysrör till fast belysning, duschslang, fläktfilter m.m. vid vårt kontor på Stora Torget 2 i Kisa när detta behöver bytas. För er som bor i Rimforsa går det bra att hämta sådant material vid Ternstedts lokal på Industrivägen 4 i Rimforsa.
Vill du göra en felanmälan?
E-post: felanmalan@kindahus.se
Telefon: 0494-792 58
Har du andra frågor om felanmälan?
Kontakta Håkan Carlzon
Telefon: 0494-792 59
E-post: hakan.carlzon@kindahus.se